Today's Dinner

Jag gjorde denna sallad till middag idag. Tvekade först på blandningen, men jag och min moder tyckte i alla fall att det var jättegott!
 
Recept för två portioner
2dl grönsaksbuljong
25g smör
2dl couscous
1 äpple
½ rödlök
100g fetaost
Rucola eller annan sallad
 
1. Koka upp buljong och smör.
2. Rör ned couscousgrynen.
3. Lägg på locket och ta bort kastrullen från plattan. Låt kastrullen svalna i 6min så att grynen kan svälla.
4. Kärna ur äpplet och skala löken medans grynen sväller.c
5. Rör om och smaksätt med salt.
6. Låt grynen svalna och dela/skiva äpplet och löken under tiden.
7. Blanda ihop allt tillsammans med rucolan/salladen.
8. Smula fetaosten över salladen.
9. Klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback