STS Malta - Q/A

Åh, så vacker! Har avgudat den där bikinin nu i flera veckor och försökt leta runt på varenda hemsida.. Haha.. Skulle du vela vara snäll och säga vad den kommer ifrån? <3 ska till Malta i sommar med STS ska bli så otroligtkul! Tack
Tack så jättemycket!♡ Bikinin kommer ifrån Victoria's Secret och är köpt år 2011. Åh, du kommer ha det så jäkla roligt!
 
Hej! Jo vi ska åka till Malta nu i sommar och jag har lite frågor, behöver man ta med schampoo och balsam eller kan man köpa det där? 
Och om du bodde på Ramla Bay, fanns det såhär typ pizzerior eller liknande i närheten så man kan köpa mat och man blir hungrig om man är hemma vid lunchtid och så? :) 
Tack på förhand! /Sara
Jag tycker inte man ska ta med sig schampoo, balsam och så vidare. Om du nu skulle ha mycket plats och kilon över i resväskan och jättegärna vill ha med dina hårprodkuter så ser jag inga större problem. Men om du är redan är rädd för övervikt på väskan, lämna hårprodukterna hemma! Om du ändå tar med dig det så tycker jag även att du och din vän ska dela på det, alltså att ni har de tillsammans. Men det finns att köpa runt omkring. På vårt hotell så finns det en liten "kiosk" där man kunde köpa det mesta man skulle kunna behöva, bland annat hårprodukter. Inte det största utbudet men det funkade och om du ska bo på Suncrest så finns det säkert butiker runt omkring. Jag själv tog inte med mig det, utan delade med en vän som köpte sitt på hotellet.
Ramla Bay ligger verkligen långt bort ifrån allt, så vad jag vet så finns det inga närliggande pizzerior. Dock så hade dem en liten restaurang på hotellet vid poolerna där man kunde köpa mat. Men det är väldigt sällan man är hemma vid lunch, bara i slutet av resan. Annars kan du köpa lite snacks i kiosken!
 
Rekommenderar du att åka på språkresa? Varför/varför inte?:-)
Jag rekommenderar verkligen att åka på språkresa! Fördelarna väger absolut upp nackdelarna. Du får sola, bada och allt sånt där. Du får lära känna nya människor. Du blir bättre på engelskan (om du väljer ett engelsk-talande land). Du blir mer öppen och självsäker. Du kommer att ha ett minne för livet. För tillfället så kommer jag faktiskt inte på en endaste nackdel! Så ÅK!:-)

Kommentarer

hej! vilket hotell bodde ni på? ska troligtvis till malta men har ej hittat något hotell :)

Svar: Jag bodde på Ramla Bay!:-) Det är bara att komma med mer frågor om du undrar något!
Hulda Morath

2014-05-17 @ 22:12:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback